Jak napisać dobre CV? Część I.

Na 50 wysłanych CV kandydat otrzymuje około 3 zaproszeń na rozmowę rekrutacyjną. Niewyróżniające się dokumenty aplikacyjne, niedostosowane do ogłoszenia rekrutacyjnego sprawiają, że jako kandydat tracisz swoją szansę na zwrócenie uwagi rekrutera. Odpowiednie CV  może sprawić, że otrzymasz nawet do 5 razy więcej zaproszeń. Jak napisać CV, aby rekruter zaprosił nas na rozmowę? Oto 2 wskazówki, o których warto pamiętać tworząc CV.

Czytelność układu CV przede wszystkim.

  • W CV najważniejsza jest treść, która musi być odpowiednio ułożona i zwizualizowana.
  • Najlepiej podzielić CV na dwie główne części. Lewą nieco węższą stronę, wyróżnioną kolorem oraz prawą znacznie szerszą gdzie będziesz mógł opisywać swoje doświadczenie.
  • Umieszczaj informacje zgodnie z modelem skanowania wzrokiem litery F, który mówi o tym, że zaczynamy czytać i skanować tekst, obraz od lewej strony na górze kartki, czy ekranu. To tam umieść najważniejsze dane personalne, które umożliwią kontakt z Tobą.
  • Kandydując na konkretne stanowisko dodaj pod imieniem i nazwiskiem nazwę stanowiska, na które aplikujesz. Dzięki temu rekruter będzie miał wrażenie, że twoje CV zostało stworzone pod tą właśnie rekrutację.
  • Jasno zaznacz nagłówki sekcji i wyróżnij je, aby rekruter z łatwością je zauważył, ułatwi mu to czytanie Twojego CV.
  • Pod imieniem i nazwiskiem po lewej stronie umieść sekcję „Umiejętności”, a poniżej języki obce.
  • Prawa strona twojego CV to miejsce na pokazanie doświadczenia zawodowego oraz edukacji.

Dodaj podsumowanie zawodowe.

Podsumowanie to możesz umieścić na samej górze po prawej stronie. Napisz tam krótko o tym, jakie masz doświadczenie, jakie są twoje mocne strony oraz czego poszukujesz. Nie rozpisuj się, niech podsumowanie wynosi maksymalnie 3 linijki tekstu. Chodzi o to, aby rekruter po przeczytaniu go zainteresował się twoją osobą i zobaczył korzyści jakie możesz zaoferować pracodawcy.

Umieść w nich następujące rzeczy:

  1. Napisz, kim jesteś (np. „Jestem farmaceutą z 4 letnim doświadczeniem.”)
  2. Wymień 2 osiągnięcia, sukcesy zawodowe lub ważne umiejętności (np. „W ciągu 10 miesięcy przeprowadziłem ponad 10 przeglądów lekowych, dzięki czemu pacjenci chętnie wracali do apteki.”)
  3. Napisz, gdzie chcesz się rozwijać zawodowo lub jakiej pracy szukasz(np. „Szukam pracy w aptece, która da mi satysfakcję z wykonywanego zawodu.”).

Znasz już podstawy tworzenia CV, więc stwórz własne. Dowiedz się w jakich programach z łatwością stworzyć ładne i czytelne CV, klikając tutaj.

PS: Zobacz drugą część tego artykułu tutaj!

Komentarze