Jak znaleźć wymarzoną pracę w 10 krokach?

W badaniu przeprowadzonym przez London Business School 47% ankietowanych stwierdziło, że są niezadowoleni z obecnej pracy i chcieliby ją zmienić. Mimo aż tak dużego odsetka, wciąż wiele osób obawia się zmienić stanowisko, a jeśli już podejmą taką decyzję, na ostateczny krok czekają średnio od roku do dwóch.

Z drugiej strony widzimy, że coraz częstszą decyzją jest założenie własnej działalności – popularność start-upów to kolejny znak czasów. W samej Wielkiej Brytanii w 201 roku odnotowano ich prawie 700 000 i przewiduje się, że liczba ta będzie stale rosnąć. Pojawia się zatem pytanie: dlaczego w świecie, w którym tak wiele osób realizuje swoje marzenia o własnej firmie, tak wielu boi się zmienić pracę?

 

Być może odpowiedź brzmi: po prostu nie wiedzą, co tak naprawdę chcą robić.

 

Jeśli zmagacie się z podobnym problemem, przygotowaliśmy dla Was 10 prostych ćwiczeń, które pomogą Ci odkryć, jaka praca będzie dla Ciebie najlepsza.

 

  1. Wizualizacja

 

Poświęć chwilę, aby usiąść i pomyśleć. Znajdź spokojne miejsce, zamknij oczy i odpowiedz na pytanie: gdybym teraz mógł robić to, co naprawdę chcę, co by to było?

 

Jeśli podanie konkretnej odpowiedzi sprawia Ci trudność, spróbuj wyobrazić sobie idealny dzień w pracy. Jak wygląda ta praca? Gdzie jest – w budynku czy na zewnątrz? Ile osób jest wokół Ciebie? Zacznij tworzyć idealne środowisko pracy, to pomoże Ci usystematyzować wszystko, co wiesz o sobie samym.

 

  1. Poznaj swoje mocne strony.

 

Nadszedł czas, aby wziąć w dłoń długopis i notatnik i zanotować w nim wszystkie swoje zalety. Mogą być te nie tylko umiejętności zawodowe, cechy osobowości, ale także wszystkie te rzeczy, które mogą podnieść Twoją wartość.

Większość ludzi rozpoczynających swoją wymarzoną karierę zawodową posiada odpowiednie umiejętności lub podejście do wykonywanej pracy. Podkreślając wszystkie rzeczy, w których jesteś szczególnie dobry, sprawdzisz, w jaki sposób możesz je zastosować w miejscu pracy.

 

  1. Dowiedz się, czego nie lubisz.

 

Teraz podejdź do tematu od drugiej strony i stwórz listę rzeczy, które nie podobają Ci się w obecnej pracy.  Może być to np. kultura firmy, konkretne zadania, styl zarządzania. Staraj się być ze sobą szczery – gdy lista będzie gotowa, możesz zacząć odrzucać niepasujące oferty pracy.

 

  1. Wypisz swoje hobby i zainteresowania.

 

Czas pomyśleć o tym, co lubisz robić w wolnym czasie. Masz jakieś hobby lub zainteresowania, które mogłyby przerodzić się w rentowny biznes? Może uwielbiasz fotografię, pisanie, lubisz tworzyć biżuterię. Uwielbiasz organizować imprezy plenerowe? Gotujesz? A może uwielbiasz rozmawiać z ludźmi, a pomysł nagrania podcastu zawsze Cię interesował. Cokolwiek to jest, myśl poza sferą tradycyjnej kariery. Istnieje wiele sposobów, aby zamienić swoje zainteresowania w rentowne przedsięwzięcia, wymaga to tylko przemyślenia, planu i zdecydowanego podejścia.

 

  1. Stwórz coś nowego.

 

Daj upust swojej kreatywności i zobacz dokąd ona cię zaprowadzi. Może stworzenie czegoś nowego to kolejny etap, w którym zrozumiesz, w czym czujesz się dobry? Remont pokoju, blog, nowy mebel? Nie ma znaczenia – po prostu zacznij.

 

  1. Porozmawiaj z przyjaciółmi.

 

Czasami bliscy wiedzą o nas więcej niż my sami. Porozmawiaj z rodziną, przyjaciółmi i zapytaj, w jakiej pracy Cię widzą. Ich odpowiedzi mogą być dla Ciebie niemałym zaskoczeniem.

 

  1. Pomyśl, kogo podziwiasz.

 

Poświęć chwilę, aby pomyśleć o ludziach, których cenisz sobie najbardziej. Może być to ktoś, kogo znasz osobiście lub osoba publiczna. Zadaj sobie pytanie: dlaczego go podziwiam? Co osiągnął? W jaki sposób mogę czerpać od niego inspiracje?

 

  1. Wyjedź na wakacje.

 

Jeśli dopadła Cię rutyna i czujesz się przygnębiony swoją pracą, zaplanuj kilka dni wolnego i wybierz się na krótką wycieczkę. Nie musisz jechać na drugi koniec Europu, oderwanie się nawet na kilka dni od miejsca pracy może być oddechem, którego właśnie potrzebujesz.

 

  1. Rozwiąż testy predyspozycji.

 

Gdy wszystkie poprzednie kroki zawiodą, znajdź testy predyspozycji – są dostępne powszechnie. Może brzmieć absurdalnie, ale kto wie, czy to nie właśnie w ten sposób znajdziesz zawód do którego jesteś stworzony? Jeśli nie, przynajmniej będziesz miał okazję odpowiedzieć na pytania, których nikt wcześniej Ci nie zadał – samo to może być bodźcem do zmiany w karierze.

 

  1. Odważ się!

 

Najtrudniejsze w zmianie pracy jest podjęcie działania. Możesz już od początku czuć się zniechęcony, ale nigdy nie dowiesz się, jak wyglądałoby Twoje „lepsze” życie, jeśli nie podejmiesz radykalnych kroków. Kiedy już zdecydujesz się spróbować, będziesz dokładnie w połowie drogi.

 

Podjęcie decyzji o zmianie pracy może zająć sporo czasu – to normalne. Z każdym nowym doświadczeniem, jakie zdobędziesz, będzie Ci łatwiej dowiedzieć się, co jest dla Ciebie ważne w pracy, a z czego możesz zrezygnować. Następnie wystarczy zebrać się na odwagę i wcielić swój plan w życie.

Zapraszamy do #insider_talk z Michałem Abendrot oraz zobaczenia 5 rzeczy, które ludzie sukcesu robią każdego dnia
Zajrzyj na nasze grupy na Facebooku i sprawdź czy praca nie szuka Ciebie, oraz przeczytaj o realiach pracy w farmacji.

Komentarze