Justyna Uman-Ntuk – wywiad #insider_talk

Justyna Uman-Ntuk, Managing Director w innoMED. Współtwórczyni m.in. takich projektów jak: Kariera w Farmacji, Opieka Farmaceutyczna od Zaraz, Printed Health czy MEDmeetsTECH. Swoje prelekcje wygłaszała m.in. na TEDxKazimierz. Na co dzień zajmuje się pracą ze start-upami medycznymi i jak nikt inny, rozumie jak bardzo ważne są innowacje w dzisiejszym świecie, szczególnie w medycynie. Zapraszamy!

Cześć, czy możesz nam więcej powiedzieć, czym się teraz zajmujesz?

Od kilku lat zajmuje się tworzeniem wydarzeń (konferencji, seminariów, szkoleń oraz innych form) łączących medycynę i świat nowych technologii. Staram się tworzyć miejsca, gdzie można zdobyć wiedzę, poznać wartościowe osoby oraz zbudować relację i rozwinąć siebie lub swój projekt czy firmę. Wszystko to w ramach prowadzenia agencji event-marketingowej innoMED.co. Tematyka jest dla mnie szczególnie ważna ze względu na wykształcenie i moje pasje.

Właśnie – wykształcenie. Jesteś farmaceutką, jak to się stało, że zaczęłaś się zajmować takimi tematami?

Skończyłam farmację na Warszawskim Uniwersytecie Medycznym. W czasie ostatniego roku studiów wyjechałam na stypendium ERASMUS do Wielkiej Brytanii, gdzie pracowałam nad swoją pracą magisterską w bardzo interesującej tematyce. Chcieliśmy udowodnić, że wykorzystując zwykłe, półprofesjonalne drukarki 3D można wydrukować elastyczne dawki leku dla pacjentów. Wyobraźmy sobie, że mały pacjent, dziecko potrzebuje zażyć dawkę 2,5mg konkretnego leku a na rynku wyprodukowane są tylko tabletki zawierające 5mg lub 1mg. Obecnie dzieli się tabletki, co utrudnia zażywanie, wpływa na tzw „compliance” oraz  sprawia wiele innych problemów. Udało nam się udowodnić, że można zrobić to inaczej. Nasza praca była jedną z pierwszych  na świecie w tej tematyce, a zespół w School of Pharmacy na UCLan nadal pracuje nad tym rozwiązaniem.

… i to był impuls do zajęcia się nowymi technologiami?

Po powrocie do Polski szukałam podobnych zespołów badawczych, jednak okazało się, że bardzo niewiele dzieję się w tematyce nowych technologii i medycyny, farmacji. Było to bezpośrednią przyczyną powstania pierwszego projektu – konferencji Printed Health, która łączyła lekarzy, naukowców z osobami ze światach technologii i druku 3D. W wyniku rozmów, edukowania i networkingu powstało kilka nowych projektów, które teraz się świetnie rozwijają. Sukces PH spowodował, że zaczęłam szukać dalszych „nisz” w których moja praca może być pomocna i tak powstawały kolejne projekty jak MEDmeetsTECH, Printed Conference, Opieka Farmaceutyczna od Zaraz czy teraz Kariera w Farmacji. Wiele projektów, które realizuję poruszają nowe tematy i często są pierwszymi w Polsce takimi projektami.

Tak właśnie zdecydowałam, że zakładam własną firmę, która da mi elastyczność, żeby tworzyć coś co uważam, że powinno się dziać, ale nie ma tego jeszcze na rynku.

Czy nie „szkoda” Ci wielu lat studiów farmaceutycznych skoro nie pracujesz w zawodzie?

Dzięki temu, że posiadam wykształcenie medyczne posiadam niesamowitą przewagę w organizacji i tworzeniu konferencji. Rozumiem  jak myślą lekarze czy farmaceuci, w jakich realiach pracy się poruszają i potrafię to komunikować drugiej stronie – biznesowej czy technologicznej. Jestem w stanie skutecznie połączyć świat medycyny z nowymi technologiami które jako młoda osoba wykorzystuję i rozumiem.

Opowiadam nie tylko za logistyczną stronę projektu, ale przede wszystkim za jego kształt i meteorytykę. W każdym projekcie autorskim analizuję trendy i potrzeby oraz dobieram tematykę i zapraszam konkretnych wykładowców. Dziś nie konsultuję pacjentów w aptece, ale pracuje nad tym, by mogli oni za kilka miesięcy otrzymać nowe urządzenie ułatwiające ich życie, czy poznać medycznego profesjonalistę, który zna najnowocześniejsze metody leczenia. W inny niż klasyczny farmaceuta, ale myślę, że dobrze realizuję swoją misję zawodową.

Opisując innoMED używasz określenia event-marketing. Czym to się różni od klasycznej agencji eventowej?

W branży eventowej celem jest zrobienie konkretnego wydarzenia – imprezy integracyjnej, konferencji czy innego spotkania. My staramy się spojrzeć kompleksowo na potrzeby biznesu i zaproponować rozwiązanie konkretnego problemu, używając wydarzeń, jako narzędzi. Jak to w praktyce wygląda? Jeśli rozmawiamy z firmą, która oferuje np. nowe urządzenie dla ginekologów, które ma im pomóc lepiej zadbać o pacjentki, badamy potrzeby. Jeśli celem jest dotarcie do szerokiego grona lekarzy i zbudowanie ich zaufania do produktu, możemy zorganizować spotkanie edukacyjne interesujące dla lekarzy, w czasie którego m. in. będą mogli zapoznać się z tym urządzeniem. Analogicznie dla firmy oferującej usługi budowania wizerunku dla gabinetów medycyny estetycznej czy obsługującej np. badania kliniczne.  Jeśli firma farmaceutyczna szuka najzdolniejszych pracowników do programu stażowego, pomożemy im zaistnieć wśród grupy absolwentów w czasie wydarzeń stacjonarnych, webinarów, lub obecnością w mediach, z których codziennie korzystają.

Formuła i zakres działań zawsze zależą od potrzeb, ale wydarzenie – event jest tylko narzędziem, a nie celem samym w sobie. W tematyce medycyny i nowych technologii czujemy się kompetentni i mamy fajne przykłady success story.

Zobaczcie również wystąpienie Justyny na TEDxKazimierz z jej wykładem „I Ty możesz zostać innowatorem medycznym

 

Zapraszamy też do zapoznania się z wcześniejszymi wywiadami w ramach #insider_talk. Ostatni z Cezarym Dmochowskim!

Komentarze