fbpx
profesjonalny profil na linkedin

Jak stworzyć profesjonalny profil na LinkedIn w 6 krokach?

Profesjonalny profil na LinkedIn to bardzo przydatna rzecz na rynku pracy. Współczesny rynek pracy stale ulega zmianom. Coraz częściej rekruterzy korzystają z nowoczesnych mediów społecznościowych, aby przyśpieszyć lub usprawnić proces rekrutacji. Jeśli bierzesz udział w rekrutacji i twoje zgłoszenie spodoba się osobie rekrutującej masz gwarancję, że wpisze twoje imię i nazwisko w wyszukiwarce Google, aby sprawdzić twój profil i całą twoją aktywność w internecie. Jednym z miejsc, które w pierwszej kolejności zobaczy rekruter jest LinkedIn. Posiadasz konto w tym serwisie i prowadzisz je aktywnie? Jeśli nie, w dzisiejszym artykule pokażemy Ci w jak stworzyć profesjonalny profil na LinkedIn.

Załóż konto i uzupełnij podstawowe dane

Tworząc profesjonalny profil na LinkedIn rozpocznij od uzupełnienia swoich danych, a potem dodaj zdjęcie profilowe i zdjęcie w tle. Wybierz takie zdjęcie, na którym jesteś sam, najlepiej elegancko ubrany na gładkim tle. Przy wyborze zdjęcia w tle wybierz zdjęcie, które pokazuje twoje pasje lub coś co jest związane z twoją profesją zawodową. Staraj się by były one klasyczne i, aby pasowały do całości twojego profilu. Po dodaniu zdjęć opisz krótko to czym się zajmujesz w nagłówku. Wpisz tam swoje obecne stanowisko i firmę lub tematykę, w której się specjalizujesz. Jeśli poszukujesz pracy również możesz umieścić tam taką informację. Na koniec tego etapu, zmień również dedykowany link twojego profilu, na taki, który będzie zbliżony do twojego imienia i nazwiska.

Nie zapomnij o personal statement

Kolejnym krokiem, o którym bardzo często się zapomina jest uzupełnienie dłuższego opisu, tzw. Personal statement. Umieść w nim informację o tym czym się wyróżniasz, co daje Ci satysfakcję w pracy, jaką wartość dajesz osobom, z którymi pracujesz lub firmie, w której pracujesz. Opisz również to co najbardziej cenisz w pracy i jakimi zasadami się w niej kierujesz.

Uzupełnij rubrykę z doświadczeniem

Zrobiłeś już swój dwa pierwsze kroki, teraz pora na trzeci. Przechodzimy więc do twojego doświadczenia zawodowego. Umieść tutaj informację o tym gdzie do tej pory pracowałeś. Podaj również zakres obowiązków, które pełniłeś w danej pracy. Jeśli odniosłeś sukces, udało Ci się wprowadzić jakieś usprawnienie napisz o tym. Dzięki temu przykujesz uwagę rekrutera. W tej rubryce umieść również swoje doświadczenia w organizacjach studenckich.

Pokaż swoje umiejętności i zadbaj o potwierdzenia

Umiejętności to sekcja, której używają rekruterzy do wyszukiwania pracowników. Dzięki temu możesz dać się znaleźć osobom, które rekrutują. Wpisz tutaj zarówno umiejętności miękkie takie jak, np. wystąpienia publiczne, myślenie analityczne oraz umiejętności twarde związane z znajomością specjalistycznych programów. Kiedy zdobędziesz kontakty, postaraj się o potwierdzenie twoich umiejętności. Możesz poprosić o to swoich znajomych lub sam potwierdzić umiejętności osób, które są w twojej bazie kontaktów. Bardzo często osoby, którym sami damy „potwierdzenia” odwzajemniają się tym samym.

Wykaż się! Pokaż dodatkowe projekty lub szkolenia, w których uczestniczyłeś

Z pewnością na studiach lub nawet po ich skończeniu uczestniczyłeś w ciekawych projektach. Opisz ich ideę oraz napisz czym się zajmowałeś i za co odpowiadałeś. Rekruterzy w czasie procesu rekrutacyjnego sprawdzają dodatkową działalność młodych osób, ponieważ to ona pokazuje ich charakter oraz chęć do wychodzenia z inicjatywą i działania. Jeśli brałeś udział w szkoleniach, które dodatkowo były potwierdzone certyfikatami, umieść je w tej rubryce.

Nie zapomnij o językach

Języki obce to jeden z ważniejszych obszarów we współczesnym świecie. Co trzeci rekruter sprawdza znajomość języków obcych podczas rekrutacji, dlatego nie zapomnij umieścić w swoim profilu również informacji o tym jakie języki znasz. Jeśli posiadasz certyfikaty potwierdzające dany poziom, śmiało umieść je w tej rubryce.

Twój pierwszy, profesjonalny profil na LinkedIn

Udało Ci się przejść przez wszystkie 6 kroków? Gratulujemy! Zatem masz już w pełni profesjonalny profil na LinkedInie, a zarazem masz też gwarancję, że po wpisaniu twoich danych rekruter trafi na zaufaną stronę, gdzie będzie mógł potwierdzić twoje CV. Teraz możesz już przejść do budowania bazy kontaktów i aktywnego prowadzenia swojego profilu. Zapraszamy Cię do kolejnego artykułu, z którego dowiesz się jak poszerzać swoją bazę kontaktów!

Sprawdź naszą stronę na Facebooku, profil na Instagramie oraz grupę Praca i staże w farmacji.

Podziel się:

Share on facebook
Facebook
Share on linkedin
LinkedIn
Share on twitter
Twitter
Czytaj dalej

Powiązane posty

Cykl Zainspiruj się! –rozmowa z Katarzyną Kopacz-Zakrzewską

Cykl “Zainspiruj się” –rozmowa z Katarzyną Kopacz-Zakrzewską

To już połowa naszego cyklu „ Zainspiruj się!” ,w ramach którego przedstawiamy Wam osoby, które nie bały się wyjść poza utarte schematy i weszły na alternatywną ścieżkę swojej kariery. W drugim tygodniu stycznia mieliśmy przyjemność poznać Kasię Kopacz- Zakrzewską, farmaceutkę,

Zainspiruj się

Cykl “Zainspiruj się” – rozmowa z Joanną Janus

Nasz najnowszy cykl “Zainspiruj się” trwający przez styczeń to seria spotkań live z osobami, które podjęły alternatywne ścieżki zawodowe i nie oglądając się na innych postanowiły odnaleźć swoje miejsce na rynku pracy. Pierwszą z tych osób była Joanna Janus, świeżo

stanowiska pharmacovigillance

4 Stanowiska Pharmacovigilance – Kariera w Farmacji

Wielkość i potrzeby firmy determinują ilość dostępnych w niej stanowisk. Nazewnictwo jak i hierarchia stanowisk w dziale PV jest kwestią indywidualną dla każdej korporacji międzynarodowej. Opierając się o przykład korporacji farmaceutycznej, można wyodrębnić określone stanowiska pharmacovigilance: Safety Data Assistant (Asystent