0

Brak produktów w koszyku.

0

Brak produktów w koszyku.

Homeinsider talkE-marketing i farmacja #insider_talk Anna Świątek- Brzezińska
insider_talk

E-marketing i farmacja #insider_talk Anna Świątek- Brzezińska

E-marketing, a farmacja. Czy da się je połączyć? Gościem naszego wywiadu z cyklu #insider_talk jest mgr farm. Anna Świątek- Brzezińska, Communication & Marketing Manager w Grupie opieka farm. Na czym polega praca Marketing Manager’a?

Jak przygotować się do pracy związanej z e-marketingiem?

Zapraszamy do lektury!

Jesteś Project & Marketing Manager’em w Grupie opieka farm. Na czym polega Twoja praca?

Cześć. obecnie moje stanowisko nosi nazwę Communication & Marketing Manager, ale faktycznie zaczynałam pracę w grupie opieka.farm jako Project Manager.
Moje stanowisko dobrze opisuje, czym się zajmuję. Jestem odpowiedzialna za prowadzenie komunikacji do naszych klientów, czyli farmaceutów. Staram się, żeby to co przekazujemy, czy to w mediach społecznościowych, czy na naszych stronach było zrozumiałe i spójne. Planuję, kiedy, gdzie i co powinno być przekazane, aby jak najwięcej osób mogło się dowiedzieć np. o naszym nowym Zeszycie Aptecznym lub organizowanym webinarum. Używam do tego różnych kanałów komunikacji, m.in. Facebooka, newsletterów czy naszych stron internetowych.

Ukończyłaś Farmację na Uniwersytecie Medycznym w Lublinie. Skąd wzięło się Twoje zainteresowanie marketingiem?

Po studiach i stażu pracowałam przez 9 miesięcy w aptece. Po tym czasie postanowiłam, że trzeba spróbować, czy poza apteką też jest życie. Tak trafiłam do firmy farmaceutycznej w Krakowie, gdzie zostałam zatrudniona właśnie w dziale marketingu. To tam po raz pierwszy tak naprawdę zetknęłam się ze specyfiką pracy na takim stanowisku. Nie była to miłość od pierwszego wejrzenia, ale z czasem odkryłam, że tu także jest sporo do odkrycia, a pole do rozwoju swoich kompetencji jest bardzo duże!

Jak przygotowywałaś się do podjęcia pracy związanej z e-marketingiem? Jakie działania według Ciebie mogą pomóc wyróżnić się z tłumu kandydatów?

Ilość wiedzy i tempo rozwoju dziedziny jaką jest e-marketingu potrafi przyprawić o zawrót głowy! Myślę, że warto śledzić, co w trawie piszczy, czyli np. obserwować branżowe media społecznościowe. W moim przypadku dużo mi dały studia podyplomowe z e-marketingu, to taka roczna pigułka podstawowej wiedzy, która daje solidną bazę do dalszego rozwoju. Myślę, że cenna przy poszukiwaniu pracy może być znajomość narzędzi jak np. Google Analytics. Co ważne, bardzo dużo wiedzy jest dostępne bezpłatnie. Nie brakuje tu także blogerów dzielących się wartościowymi informacjami z branży.

Jakich czterech kluczowych umiejętności wymaga według Ciebie praca w tej branży?

Jeśli mam się ograniczyć do czterech, to wymieniłabym te: kreatywność, systematyczność, chęć nieustannego rozwoju i umiejętność wyciągania wniosków i wdrażania ich w życie.

Czy ciężko jest znaleźć pracę związaną z marketingiem w branży farmaceutycznej, będąc absolwentem kierunków medycznych lub pokrewnych? Od czego najlepiej zacząć?

Ciężko mi ocenić, czy jest to trudne, zwłaszcza że obecnie świat stanął na głowie. Mogę się tylko wypowiedzieć z perspektywy absolwentki farmacji. Myślę, że ukończenie tych studiów daje solidną bazę, na której można budować swoją karierę w marketingu. Po farmacji człowiek jest systematyczny, chcący niechcący musi się cały czas rozwijać, wyciąga wnioski i wdraża je w życie. A kreatywność? Żeby skończyć te studia i nie zwariować, trzeba myśleć kreatywnie i perspektywicznie.

Na Twoim profilu LinkdIn wyczytałam także , że brałaś udział w programie stażowym Erasmus na Uniwersytecie w Bonn. Czym zajmowałaś się podczas stażu? Jak wspominasz udział w programie?

Podczas pobytu w Bonn pracowałam w laboratorium Katedry Farmakognozji, gdzie zostałam włączona do międzynarodowego zespołu zajmującego badaniem alkaloidów pirolizydynowych w żywności. Pracowałam razem z kolegą z Meksyku, Indii oraz koleżanką z Katalonii. Udział w programie wspominam jako świetną przygodę i polecam każdemu wzięcie udziału w takim programie. Miałam okazję podszkolić język i nawiązać świetne znajomości. O ilości przeżytych tam przygód nie wspomnę.

Jakie korzyści można wynieść z uczestnictwa w programach wymian międzynarodowych w kontekście przyszłej pracy?

Myślę, że taki wyjazd przede wszystkim daje olbrzymią dawkę wiary w siebie. Dzięki poznaniu zagranicznych koleżanek i kolegów zyskuje się szerzą perspektywę, nagle okazuje się, że nieśmiałe marzenie, żeby wyjechać i pracować jako farmaceuta w Nowej Zelandiii nie jest takie niemożliwe. Poprawa komunikatywności w języku obcym to także cenny aspekt.

Dziękuję Ci za udzielony nam wywiad

Jeśli poszukujesz inspiracji związanej  z marketingiem, sprawdź wywiad z serii #insider_talk z Łukaszem Wylegała oraz Anną Wyrwas.

Rozmawiała Justyna Srebro.

Podziel się:

Może Cię zainteresować

Kolejnym gościem naszego cyklu #insider_talk jest Anna Pietraszewska, Global Study Manager-Start-up w jednej z firm farmaceutycznych. Z wywiadu dowiesz się,...
W kolejnym wywiadzie z cyklu #insider_talk tematykę certyfikacji wyrobów medycznych w Polsce przybliży Małgorzata Chynowska – Senior Manager ds. Marketingu...
W kolejnym wywiadzie z cyklu #insider_talk strukturę oraz możliwości rozwoju w dziale Market Access przybliży nam Szymon Zawodnik – magister...