Osoba pracująca na stanowisku Market Access Lead w znacznej mierze jest odpowiedzialna za koordynację procesów refundacji produktów leczniczych firmy oraz ustalanie ich cen. Taki pracownik powinien posiadać dobrze rozwinięte zdolności interpersonalne i umiejętnie zarządzać swoim czasem, jak i pracą zespołu.
Obowiązki na stanowisku Market Access Lead
Zagłębiając się w szczegóły, do zadań osoby pracującej na tym stanowisku może należeć np.:
- tworzenie planów wewnętrznych firmy w zakresie Market Access;
- koordynacja procesu uzyskania refundacji;
- opracowywanie strategii negocjacyjnych;
- sprawowanie kontroli nad analizą aspektów farmakoekonomicznych oraz wytycznymi HTA i EBM;
- utrzymywanie kontaktów z ekspertami HTA/MA, przedstawicielami płatnika oraz środowiskiem pacjentów i pracowników służby zdrowia;
Wymagania na stanowisku Market Access Lead
Wymogi stawiane kandydatom na to stanowisko są bardzo podobne, jak w przypadku Market Access Manager. Zaliczamy do nich wykształcenie około medyczne lub ekonomiczne, rozległą wiedzę z zakresu wytycznych Health Technology Assessment, a także regulacji systemu zdrowia w Polsce.
Biorąc pod uwagę to, że to stanowisko znajduje się wyżej w hierarchii niż Manager, oczekuje się większego doświadczenia w branży farmaceutycznej. Niezbędne mogą okazać się także: umiejętność zarządzania projektami, strategicznego myślenia i kierowania zespołem.
Więcej na ten temat przeczytasz w wywiadzie z Pauliną Wyszomierską (Market Access Lead w jednej z firm farmaceutycznych).
Sprawdź sam!
Wszystko, co powinieneś wiedzieć o Market Access