Nowość! Kurs “Angielski w badaniach klinicznych” jest już dostępny w ramach ścieżki edukacyjnej – badania kliniczne. Sprawdzam.

0

Brak produktów w koszyku.

0

Brak produktów w koszyku.

HomeMarket AccessMarket Access Lead
Market Access Lead

Market Access Lead

Osoba pracująca na stanowisku Market Access Lead w znacznej mierze jest odpowiedzialna za koordynację procesów refundacji produktów leczniczych firmy oraz ustalanie ich cen. Taki pracownik powinien posiadać dobrze rozwinięte zdolności interpersonalne i umiejętnie zarządzać swoim czasem, jak i pracą zespołu.

Obowiązki na stanowisku Market Access Lead

Zagłębiając się w szczegóły, do zadań osoby pracującej na tym stanowisku może należeć np.:

  • tworzenie planów wewnętrznych firmy w zakresie Market Access;
  • koordynacja procesu uzyskania refundacji;
  • opracowywanie strategii negocjacyjnych;
  • sprawowanie kontroli nad analizą aspektów farmakoekonomicznych oraz wytycznymi HTA i EBM;
  • utrzymywanie kontaktów z ekspertami HTA/MA, przedstawicielami płatnika oraz środowiskiem pacjentów i pracowników służby zdrowia;

Wymagania na stanowisku Market Access Lead

Wymogi stawiane kandydatom na to stanowisko są bardzo podobne, jak w przypadku Market Access Manager. Zaliczamy do nich wykształcenie około medyczne lub ekonomiczne, rozległą wiedzę z zakresu wytycznych Health Technology Assessment, a także regulacji systemu zdrowia w Polsce.

Biorąc pod uwagę to, że to stanowisko znajduje się wyżej w hierarchii niż Manager, oczekuje się większego doświadczenia w branży farmaceutycznej. Niezbędne mogą okazać się także: umiejętność zarządzania projektami, strategicznego myślenia i kierowania zespołem.

Więcej na ten temat przeczytasz w wywiadzie z Pauliną Wyszomierską (Market Access Lead w jednej z firm farmaceutycznych).

Sprawdź sam!

Wszystko, co powinieneś wiedzieć o Market Access

Baza wiedzy – Market Access

Kurs z Market Access

Kategorie

Może Cię zainteresować

Jeżeli jesteś zainteresowany rynkiem farmaceutycznym, uwielbiasz analizować dane i artykuły naukowe to stanowisko może być idealne dla Ciebie! Praca menadżera...
Możliwości rozwoju w Market Access są bardzo szerokie. Jednakże ciężko jest wyróżnić jedną ścieżkę rozwoju w tym sektorze branży farmaceutycznej....
Działy Market Access są bardzo zróżnicowane w zależności od firmy, a także regionu świata. Biorąc pod uwagę, że w Polsce...