Market Access Lead

Market Access Lead

Osoba pracująca na stanowisku Market Access Lead w znacznej mierze jest odpowiedzialna za koordynację procesów refundacji produktów leczniczych firmy oraz ustalanie ich cen. Market Access Lead powinien posiadać dobrze rozwinięte zdolności interpersonalne i umiejętnie zarządzać swoim czasem, jak i pracą zespołu.

Obowiązki na stanowisku Market Access Lead

Zagłębiając się w szczegóły, do zadań osoby pracującej na tym stanowisku może należeć:

  • tworzenie planów wewnętrznych firmy w zakresie Market Access;
  • koordynacja procesu uzyskania refundacji;
  • opracowywanie strategii negocjacyjnych;
  • sprawowanie kontroli nad analizą aspektów farmakoekonomicznych oraz wytycznymi HTA i EBM;
  • utrzymywanie kontaktów z ekspertami HTA/MA, przedstawicielami płatnika oraz środowiskiem pacjentów i pracowników służby zdrowia;

Wymagania na stanowisku Market Access Lead

Wymogi stawiane kandydatom na to stanowisko są bardzo podobne, jak w przypadku Market Access Manager. Zaliczamy do nich wykształcenie około medyczne lub ekonomiczne, rozległą wiedzę z zakresu wytycznych Health Technology Assessment oraz regulacji systemu zdrowia w Polsce.

Biorąc pod uwagę to, że stanowisko Market Access Lead znajduje się wyżej w hierarchii niż Manager, oczekiwane jest większe doświadczenie w branży farmaceutycznej. Niezbędne mogą okazać się także: umiejętność zarządzania projektami, strategicznego myślenia i kierowania zespołem.

Więcej na temat pracy w Market Access przeczytasz w wywiadzie z Pauliną Wyszomierską (Market Access Lead w jednej z firm farmaceutycznych).

Ta treść jest dla Ciebie interesująca? Podziel się nią w mediach społecznościowych

LinkedIn
Facebook
Email
Twitter

Może Cię zainteresuje...