Jeżeli jesteś zainteresowany rynkiem farmaceutycznym, uwielbiasz analizować dane i artykuły naukowe to stanowisko może być idealne dla Ciebie!
Praca menadżera ds. dostępu do rynku medycznego może być bardzo satysfakcjonująca. Osoba ta jest odpowiedzialna, żeby skuteczne produkty lecznicze docierały do jak największej liczby pacjentów. Skutkuje to zwiększeniem możliwości farmakoterapii i w pewien sposób wpływa na jakość standardów opieki zdrowotnej w kraju.
Obowiązki na stanowisku Market Access Manager
Osoba pracująca na tym stanowisku posiada wiele obowiązków. Do najważniejszych możemy zaliczyć:
- Opracowywanie strategii refundacyjnej oraz wniosków z tym związanych;
- Nadzorowanie procesu powstawania raportu HTA (pod względem merytorycznym);
- Pricing, czyli ustalanie cen produktów na podstawie danych rynkowych;
- Analiza aspektów farmakoekonomicznych;
- Prowadzenie działań wspierających uzyskanie funduszy ze środków publicznych;
- Stały kontakt z Ministerstwem Zdrowia, AOTMiT oraz Narodowym Funduszem Zdrowia.
Wymagania na stanowisku Market Access Manager
Do wymagań na tym stanowisku możemy zaliczyć:
- Wykształcenie wyższe (medyczne lub ekonomiczne);
- Znajomość systemu ochrony zdrowia oraz przebiegu procesu refundacyjnego;
- Rozeznanie w lokalnym rynku produktów leczniczych;
- Bardzo dobra znajomość wytycznych HTA oraz EBM (Evidence Based Medicine);
- Skrupulatność;
- Umiejętność myślenia strategicznego oraz analitycznego;
- Bardzo dobra znajomość języka angielskiego (może także być wymagana znajomość innego języka obcego, w zależności od wewnętrznych uwarunkowań danej firmy).
Bardzo dużym atutem może okazać się również wcześniejsze doświadczenie w branży farmaceutycznej lub w takich jednostkach jak Ministerstwo Zdrowia oraz Agencja Oceny Technologii Medycznych i Taryfikacji.
Więcej na temat pracy w Market Access przeczytasz w wywiadzie z Szymonem Zawodnikiem (Market Access Manager w jednej z firm farmaceutycznych).
Sprawdź sam!
Wszystko, co powinieneś wiedzieć o Market Access