Badania kliniczne stanowiska – 4 pozycje, które możesz zająć

badania kliniczne stanowiska

Badania kliniczne stanowiska. Czy wiesz, jakie stanowiska możesz zająć? Wiesz już z poprzednich artykułów, na czym polegają badania kliniczne, po co się je wykonuje, jakie są fazy badań i na co należy zwracać uwagę podczas ich przeprowadzania. Jakie są możliwości w tej branży i na czym polega praca specjalistów?

badania kliniczne stanowiska

Badania kliniczne stanowiska:

Administrator (CTA – Clinical Trial Administator/Assistant)

sprawuje funkcję logistyczno-technicznej poprzez tworzenie raportów dla firm finansujących badanie, zarządzanie płatnościami dla uczestników badania czy korespondencja między klientem i ośrodkiem badawczym. To on koordynuje spotkania całego zespołu, zwraca uwagę na spełnianie norm państwowych i międzynarodowych w codziennej pracy. Posada administratora to szansa na rozwój własnych umiejętności, zdobycie doświadczenia i podniesienie swoich kwalifikacji zawodowych na najwyższy poziom.

Monitor (CRA – Clinical Research Associate)

ma za zadanie mieć pod kontrolą przebieg badania klinicznego, zwracać uwagę na zasady GCP (Good Clinical Practice), które określone są przez krajowe i międzynarodowe Instytucje. Kluczowa w tej pracy jest weryfikacja danych i określanie postępu badania na podstawie Karty Obserwacji Klinicznej. Co więcej, to właśnie monitor, jako osoba spoza zespołu badawczego, kontroluje bezpieczeństwo pacjentów. W przypadku wszelkich zaniechań, ma obowiązek raportować każde zagrożenie zdrowia lub życia. Praca Monitora wiąże się z częstymi podróżami

Koordynator (CRC – Clinical Research Coordinator)

to osoba odpowiedzialna za prowadzenie badania zgodnie z GCP. Bierze udział w przygotowaniach i zarządzaniu badaniem, kwestiami finansowymi i administracyjnymi. Informuje pacjentów o aspektach etyczno-prawnych oraz spodziewanych efektach, a także dba o ich dobro. To właśnie CRC planuje wszystkie grafiki, kontroluje cały proces finansowy, kontroluje czynności pracowników badawczych. Musi współpracować z całym zespołem, a także instrumentami spoza zespołu badawczego.

CT (Clinical Trials)

charakteryzują się stanowiskami spoza schematu rynku pracy. Kandydat na posadę wyżej wymienioną  lub jakąkolwiek inną  musi posiadać umiejętności administracyjne, ekonomiczne, logistyczne, operować sprawnie przynajmniej jednym językiem. Ogromną zaletą,  o której nie wie większość, jest znajomość rynku farmaceutycznego i okołomedycznego.

Chcesz wiedzieć więcej? Zajrzyjcie na stronę Stowarzyszenie na Rzecz Dobrej Praktyki Badań Klinicznych w Polsce.

AUTOR: SŁAWOMIR ŁUDZIK

Przeczytaj też: Fazy Badań Klinicznych.  Sprawdźcie naszą stronę na Facebooku oraz grupę Praca i staże w farmacji.

 

Ta treść jest dla Ciebie interesująca? Podziel się nią w mediach społecznościowych

Share on linkedin
LinkedIn
Share on facebook
Facebook
Share on email
Email
Share on twitter
Twitter

Może Cię zainteresuje...